- Locatie
Stadhuis, Raadzaal
- Voorzitter
- Gert Vasse
- Toelichting
-
Dit is een openbare vergadering, u kunt deze volgen via www.harderwijk.nl/vergaderingen of vanaf de tribune in de raadzaal in het Huis van de Stad. Publiek kan zich aanmelden voor inspraak via gemeenteraad@harderwijk.nl. De tijdsplanning is een indicatie, het kan zijn dat een onderwerp eerder of later aan de orde komt.
Uitzending
Agendapunten
-
1
De vergadering is openbaar en te volgen via www.harderwijk.nl/vergaderingen. Er is gelegenheid voor publiek om in te spreken over de geagendeerde onderwerpen, of bij het algemeen spreekrecht. Daarvoor kunt u zich uiterlijk 19 november 2025 vooraf aanmelden via gemeenteraad@harderwijk.nl of telefonisch bij de commissiegriffier, mevrouw Gea Gellaerts-van der Hoek via 0341 411 911.
De tijdsplanning is een indicatie, het kan zijn dat een onderwerp eerder of later aan de orde komt. -
2
Bij het algemeen inspreekrecht kan maximaal 5 minuten worden ingesproken over niet-geagendeerde onderwerpen die wel raakvlakken moeten hebben met deze commissie. Die onderwerpen mogen niet commercieel of kwetsend voor anderen zijn. Wij vragen u om u voor 19 november 2025 aan te melden via gemeenteraad@harderwijk.nl of telefonisch bij de commissiegriffier, mevrouw Gea Gellaerts-van der Hoek via 0341 411911.
-
3
De commissieleden kunnen vragen stellen aan het college van burgemeester en wethouders over actuele onderwerpen die horen bij de beleidsvelden van deze commissie.
-
4
Bijlagen
-
5
Proces:
Conform de afspraak van eind 2023 biedt het college de raad de tussenevaluatie van het programma ‘de Bibliotheek op School’ (dBos) aan. Destijds heeft de raad besloten het programma voor de jaren 2023 tot en met 2026 te financieren uit incidentele middelen. De voorwaarde was dat er in 2025 een evaluatie zou volgen. Na de evaluatie zou er een structurele aanvraag voor de dBos worden opgenomen in de kadernota vanaf 2027.
Behandeling: Wethouder Pijnenburg leidt het onderwerp in. Daarna zal de Bibliotheek een toelichting geven. Vervolgens is er de mogelijkheid voor de commissieleden om vragen te stellen aan de wethouder en/of insprekers.
Vervolg: Er wordt op dit moment geen raadsbesluit gevraagd. Het onderwerp staat informatief op de agenda.
Bijlagen
-
6
Proces:
De tussentijdse rapportage (peildatum 1 september 2025) ligt voor. Deze tussentijdse rapportage is zowel een beleidsmatige als een financiële tussentijdse rapportage, waarbij geldt: management by exception. Als alles volgens planning verloopt (zowel financieel, inhoudelijk als op tijd), dan is niets gerapporteerd. Tevens wordt deze rapportage ook gebruikt om daar waar nodig bij te sturen en de begroting middels expliciete besluiten te wijzigen.
Behandeling: Wethouder Mazier leidt het onderwerp in. Vervolgens is er de mogelijkheid voor de commissieleden om vragen te stellen aan de wethouder en/of insprekers.
Vervolg: De raad wordt gevraagd een besluit te nemen, mogelijk vooraf gegaan aan een debat.
Bijlagen
-
7
Proces:
Periodiek informeert de burgemeester de commissie M&M over ontwikkelingen met betrekking tot Asiel, statushouders en ontheemden.
Behandeling: Burgemeester Joon geeft informatie over Asiel, statushouders en ontheemden. Vervolgens is er voor de commissieleden de mogelijkheid om vragen te stellen aan de burgemeester.
Vervolg: Er wordt geen raadsbesluit gevraagd, Het onderwerp staat informatief op de agenda.
Bijlagen
-
8Sluiting
-
9Stukken ter kennisneming
-
9.1
Bijlagen